چت و ارسال فایل بدون اینترنت

چت و ارسال فایل بدون اینترنت (فقط نظر یادتون نره)×

بعد از اون آموزش اکنت که ۱۰ دقیقه از اینترنت استفاده کنید ولی ۱ دقیقه پولش را بپردازید تصمصم گرفتم یه روشی را به شما آموزش بدم که میدونم خیلی هاتون بلد نیستید .  

تاکنون اتفاق افتاده که بخواهید با دوستی در شهر خود چت کنید و یا اینکه بخواهید فایلی برای شخصی بفرستید و یا دریافت کنید ولی امکان استفاده از اینترنت را نداشته باشید در این شرایط چکار می کنید؟ من به شما پیشنهاد می کنم که از برنامه Hyper Terminal استفاده کنید.

نیازی نیست که برنامه ی خاصی نصب کنید برنامه ی ذکر شده در خود ویندوز شما وجود دارد فقط کافی است که آن را اجرا کنید برای دیدن این برنامه مراحل زیر را انجام دهید

  Start/Programs/Accessories/Communications/Hyper Terminal

این برنامه یکی از امکانات ویژه ویندوز هست که کمتر کسی از وجود آن خبر دارد و از آن استفاده می کنند شما با داشتن فقط یک مودم می توانید هر فایلی را هر جایی که می خواهید بفرستید شما در این ارتباط بین دو کامپیوتر فقط هزینه ی پول تلفن را می دهید و آن هم به پای کسی است که وصل می شود توجه داشته باشید که امکان دارد در هنگام نصب ویندوز این برنامه را برای شما نریخته باشند که در آن صورت می توانید وارد Control Panel بشوید و Add Remove Programs را انتخاب کنید و وارد سربرگ Windows Setup شوید و در قسمت Communications برنامه مورد نظر را یافته و نصب کنید.

کار با این برنامه آسان هست اکنون به آموزش آن می پردازیم برنامه را اجرا کنید پنجره ای با عنوان Cennection Description باز می شود نام شخصی که می خواهید به آن وصل شوید را بنویسید و بر روی ok کلیک کنید پنجره Connect To باز می شود شما باید نام کشور کد و شماره تلفن شخص مورد نظر را وارد کنید و سپس بر روی ok کلیک کنید تا پنجره Connect باز شود در آنجا نام طرف و شماره تلفن آن نوشته شده حال بهتر است وارد Modify شده و تیک مربوط به استفاده از کد کشورها و ... را بردارید حالا پنجره اصلی برنامه باز می شود از منوی Call گزینه Call را انتخاب کرده و همچنین می بایست شخص مورد نظر برای ارتباط بین دو کامپیوتر Wait for a Call را انتخاب کرده باشد تا ارتباط برقرار گردد وگرنه فقط تلفن آنها زنگ می خورد و ارتباطی برقرار نمی شود در زمان وصل شدن صدای بوقی شبیه بوق وصل شدن به اینترنت به گوش می رسد.

اکنون شما می توانید که دز صفحه برنامه بنویسید و با کلیک کردن بر روی هر عبارت بر روی کیبورد آن عبارت به سرعت در کامپیوتر شخص مقابل نشان داده می شود

ضمنا برای ارسال فایل از منوی Transfer گزینه ی Send File را انتخاب کنید و به وسیله Browse مسیر فایل مورد نظر خود را انتخاب کنید و برای دریافت فایل فقط بایستی  گزینه Receive File را انتخاب کنید و برای قطع ارتباط از منوی Call گزینه Disconnect را انتخاب کنی.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد